دکتر عبدالصمدی

smile is the beauty of soul

پلاك اسنپ آن اسمايل چيست؟

یكی از روش های موقت برای اصلاح ظاهر دندان ها روشی به نام «snap on smaile» اسنپ آن اسمایل است. در واقع اسنپ یك پلاك متحرك است كه بعد از قالب گیری از دندان ها برای شما ساخته می شود و شما می توانید آن را روی دندان هایتان قرار دهید و به این شكل مشكلات ظاهری دندان تان مانند بدرنگی، بدفرمی یا حتی دندان از دست رفته را بپوشانید.

همانطور كه توضیح دادم محصول اسنپ یك پلاك متحرك است كه هم اندازه دندان های شما بوده و برای اصلاح مشكلات ظاهری دندان تان استفاده می شود. اینكه شما بخواهید برای همیشه از اسنپ استفاده كنید، كاری عاقلانه نیست، اسنپ به دلیل متحرّك بودن یك روش موقّتی است و برای كسانی ساخته می شوند كه فرصت یا هزینه كافی برای ترمیم دایمی دندان های خود را ندارند و می خواهند در كمترین زمان، لبخندشان را به بهترین شكل اصلاح كنند.

در واقع شما می توانید در مراسم ها و مواقع خاص از اسنپ استفاده كنید و درمان دایمی مشكلات ظاهری دندان ها تنها توسط روش های ترمیمی مانند لمینت های با تراش و بدون تراش(لومینیرز) و یا كامپوزیت و ونیر و یا روكش و ایمپلنت و … انجام می شود.

شما نباید اسنپ آن اسمایل را با دندان مصنوعی مقایسه كنید، هر چند هر 2 روش متحرك هستند اما كاربرد آنها با هم فرق دارد، دندان مصنوعی روی لثه های شما می نشیند و بیشتر جنبه درمانی دارد نه زیبایی! ولی اسنپ آن اسمایل روی دندان های پُر شده یا روكش شده یا دندان های اصلی بد فرم و بد شكل، وصل می شود و تنها جنبه زیبایی دارد و هیچ گونه جنبه درمانی ندارد. شاید تنها كاربرد درمانی اسنپ، مربوط به برخی كاربردهای كلینیكی از جمله اسپلینت لثه برای دندان های لق باشد.

پلاك اسنپ آن اسمایل بسیار سبك و راحت است كه قالب دندان های طبیعی شما را می گیرد و مواد آن از پلیمر غیر سمّی ساخته می شود كه تاكنون هیچ گونه واكنش آلرژی ناشی از آن دیده نشده است.

ضخامت اسنپ آن اسمایل، چیزی حدود 5/0 میلی متر می باشد.

 

سوال: پلاك متحرّك زیبایی اسنپ آن اسمایل چه مشكلاتی را اصلاح می كند؟

همان طور كه پیش تر گفتم اسنپ آن اسمایل در واقع هیچ مشكل دندانی را اصلاح نمی كند. بلكه لبخند شما را آن هم به صورت موقتی زیبا و جذاب می كند.

اسنپ آن اسمایل روشی بی نظیر و موقتی است كه در یك چشم بر هم زدن می تواند لبخند شما را هالیوودی كند!

در كل اگر بین دندان های شما فاصله افتاده یا دندان هایتان دچار به هم ریختگی شدید شده اند یا تغییر رنگ داده اند یا در اثر مبتلا بودن به دندان قروچه ساییده شده اند یا احیاناً یك یا دو دندان از دست رفته دارید و نمی خواهید از ایمپلنت استفاده كنید یا برای تغییر رنگ دندان از بلیچینگ و یا ونیر كامپوزیت و نیز برای به هم ریختگی متوسط از لمینت های با تراش و بدون تراش (لومینیرز) یا روكش و برای به هم ریختگی شدید از ارتودنسی استفاده كنید، آن وقت می توانید با استفاده از اسنپ آن اسمایل مشكلات دندانی را به صورت موقتی پنهان كنید.