دکتر عبدالصمدی

smile is the beauty of soul

طراحی لبخند به روش کامپوزیت های آی پی اس

کامپوزیت های ای پی اس نسل جدیدی از کامپوزیت ها هستند که ذرات سرامیک به کامپوزیت اضافه شده است.
اضافه شدن این ذرّات سرامیکی باعث شده کامپوزیت استحکام بیشتری داشته باشد و در مقابل رنگ پذیری نسبت به کامپوزیت های معمولی مقاومت بهتری داشته باشد. همچنین این ذرات سرامیکی به کامپوزیت جلوۀ برّاق تری داده است و باعث شده آن حالت مات گونه کامپوزیت های معمولی کاهش یابد.
طول عمر کامپوزیت های معمولی 3 تا 5 سال است و طول عمر این گونه کامپوزیت ها حدود 6 سال می باشد بایستی این نکته را در نظر گرفت که تاکنون بهترین روش طراحی لبخند همان لومینیرز هست که عمری 3 برابر کامپوزیت دارد و بسیار مقاوم تر می باشد.
از مزایای این روش آن است که دندان شما تراشیده نمی شود و نسبت به لومینیرز ارزان تر می باشد.در این روش نیز مانند تمامی روش های دیگر زیبایی روی 8 تا 10 دندان از هر فکّ عمل زیبایی انجام می شود.

نمونه ونیركامپوزیت سرامیك ای پی اس انجام شده توسط دكتر عبدالصمدی (انتخاب رنگ به سلیقه بیمار)

 

ونیر سرامیكی و ونیر كامپوزیتی دندان

همان طور كه در بحث اصلاح طرح لبخند توضیح دادم استفاده از انواع لمینت، یك انتخاب ایده آل برای زیبا ساختن دندان های جلویی محسوب می شود و نسبت به خطّ لبخند شما در اصلاح طرح لبخند 8 یا 10 دندان جلویی لمینت می شود.
لمینت یك پوسته بسیار نازكی از سرامیك «پُرسلن» یا مواد رزین كامپوزیت است كه معمولاً ضخامت آن 5/0 میلی متر است «دو برابر ضخامت پوسته تخم مرغ» و بر روی دندان های قُدامی قرار داده می شود و به عنوان یك جایگزین فوق العاده مناسب برای تاج دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر دندان های شما به خاطر مصرف تتراسایكلین كِدر شده یا در اثر آسیب دیدگی، تغییر رنگ داده، به طوری كه با جرم گیری و بیلیچینگ دیگر قابل اصلاح شدن نیست با استفاده از لمینت این مشكلات برطرف می شوند. همچنین اگر میان دندان های جلویی شما فاصله افتاده و هنگام خندیدن این فاصله ها، خنده شما را زشت تر نشان می دهند با بكارگذاری لامینت این فاصله ها به خوبی پُر می شود. در كل لامینت ها به 2 نوع سرامیكی و كامپوزیتی تقسیم بندی می شوند. در مورد لومینیرز كه نوع جدیدی از لامینت سرامیكی می باشد در آخر همین بخش توضیحات كافی را خواهم داد.