دکتر عبدالصمدی

smile is the beauty of soul

جراحی لثه با لیزر

دندان های کوتاه با بافت ضخیم لثه را می توان با جراحی لثه با لیزر، به راحتی درمان کرد. و لبخندهای لثه ای را می توان حتی بدون انجام عمل جراحی گسترده و دردناک اصلاح کرد.
مهم تر از آن، در جراحی لثه با لیزر، زمان فرآیند بهبودی کمتر می شود و این روش سریع تر از جراحی معمول لثه می باشد.

 

جراحی پایین آوردن لب:

برای کاهش نمایش لثه و بهبود ظاهر لبخند لثه ای می توان از جراحی پایین آوردن لب استفاده کرد. این روش زمانی استفاده می شود که لب بالای شما بیش از اندازه متحرک باشد یا به نحوی دارای عدم تطابق اسکلتی باشد. که باعث نشان داده شدن بافت لثه هنگام خندیدن می شود.
با پایین آوردن لب از طریق جراحی ، بافت کمتری از لثه در زمان لبخند زدن دیده می شود.

دقّت کنید زمانی که لب بالا در موقعیت جدید خود بخیه زده شد، عضله مسئول کشیدن لب به بالاتر از خط لثه در هنگام خندیدن، محدودتر می شود. و این عمل باعثایجاد لبخندی زیباتر و نمایش کمتر لثه در زمان خندیدن می گردد.

 

درمان خنده لثه ای با استفاده از بوتاکس:

اگر شما به هر دلیلی تمایل برای جراحی زیبایی لبخند لثه ای نباشید می توانید با تزریق بوتاکس به لب بالا تا حدی مشکل خنده لثه ای خودتان را برطرف کنید.
بوتاکس پروتئین تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است و از طریق مسدود کردن موقت مسیر ورود پالیس های عصبی به عضلات مورد تزریق قرار گرفته، این عضلات را شل می کند. با این روش فعالیت عضله، کاهش پیدا می کند. همچنین عضله بالا برنده لب بالا که رشد بیش از اندازه ای داشته باشد را می شود با چند تزریق کوچک بوتاکس، ضعیف تر کرد.

بوتاکس باعث می شود که عضله بالا برنده با قدرت کمتری منقبض شود تا لب بالا دیگر هنگام لبخند زدن به اندازه سابق بالا نرود و لثه ها کمتر دیده شوند و در نتیجه لبخند زیباتری ایجاد شود.

تعداد واحدهای بوتاکس مورد نیاز به قدرت عضله شما بستگی دارد. معمولاً 10 واحد بوتاکس برای اصلاح لبخند لثه ای کافی است. بعد از درمان بوتاکس به مدت 4 ساعت از لمس کردن، مالیدن، ماساژ یا آرایش ناحیه درمان شده خودداری کنید این عمل 5 تا 10 دقیقه طول می کشد