دکتر عبدالصمدی

smile is the beauty of soul

یک لبخند زیبا چگونه لبخندی است؟

هرگز به این فکر کرده اید که چرا لبخند بعضی از افراد به شدّت زیبا و جذّاب است؟ به طوری که وقتی در جمع می خندند نظر همه را به سوی خودشان جلب می کنند؟ فاکتور شما در یک لبخند زیبا چیست؟ سالم بودن دندان ها؟ ریز یا درشت بودن دندان ها؟ فرم و شکل دندان ها؟ رنگ لثه ها؟ کدام یک؟ اگر از من بپرسید، می گویم درست است که سالم بودن دندان ها و رنگ سفید آنها و رنگ صورتی لثه ها همه فاکتورهای اساسی یک لبخند زیبا به شمار می روند ولی از نظر من، هماهنگی و هارمونی بین اجزای دندان ها، کلید طلایی یک لبخند زیبا هستند و دقیقاً مانند «افلاطون» که زیبایی را این چنین توصیف می کند: «زیبایی معنوی نوعی هماهنگی و تناسب بین اجزای یک پدیده، با کلّ آن که به وسیله انسان شُهود می شود.

برای برخوردار بودن از یک لبخند زیبایی باید در هر فردی بین اجزای تشکیل دهنده صورت مانند: فرم لب و رنگ دندان ها و لثه ها کاملاً یک تناسب و تقارن و هماهنگی و هارمونی به خصوصی باشد. حتی رنگ انواع لامینت ها یا روکش ها باید با توجه به رنگ پوست تان انتخاب شود.

در کل نسبت پهنای صورت به عرض صورت، اندازه فکّ بالا با فکّ پایین، رابطه دندان های بالا با دندان های پایینی، ارتباط بین لب ها با دندان ها یا رابطه لب ها نسبت به بینی و رابطه لثه ها نسبت به دندان ها باید با همدیگر کاملاً هماهنگ و متناسب باشد اگر این هارمونی در قیافۀ شما به بهترین شکل ایجاد شود آن وقت جذابیّت شما با دندان های ریز و کوچک کمتر از جذابیّت فرد دیگری با دندان های درشت و بزرگ نخواهد بود. همانطور که در بحث خندۀ لثه نما خواهم گفت یکی دیگر از فاکتورهای زیبایی خنده، وضعیت لثه ها می باشد. لثه ای که حاشیه آن به صورت ظریف و لبه چاقویی روی دندان قرار گرفته باشد و ضخامت زیاد از حد روی دندان نداشته باشد و حاشیه آن فرم کنگره ای مناسب داشته باشد، یک لثۀ زیبا و بی عیب و نقص و ایده آل محسوب می شود.

خیلی از اشخاص برای زیبایی هر چه بیشتر صورت شان به عمل های جرّاحی پلاستیک بینی پناه می برند، غافل از اینکه یک صورت با بهترین شکل تراشیده بینی، اگر از دندان های یک دست سالم و سفید و یک فرم برخوردار نباشد، صورتی زشت دیده می شود.

توصیه من به شما این است که قبل از انجام هرگونه جرّاحی زیبایی روی صورت تان، به دنبال اصلاح لبخند زیبا باشید و نخست با اصلاح دندان های ناسالم و بد فرم، لبخندتان را اصلاح کنید.

دقت داشته باشید داشتن لبخندی جذّاب و زیبا در هر جایی کاربرد دارد، چه در روابط اجتماعی و چه در روابط کاری، یک لبخند با دندان های زیبا و درخشنده و گیرا ضمن آنکه اعتماد به نفس شما را به شدّت بالا می برد، به عنوان زبان بدن شما نیز به حساب می آید.

فراموش نكنيد:

لبخند زيبا چهره شما را زيباتر مي كند و يك لبخند دلنشين همه چيز را درست مي كند بله يك لبخند بيش از كلمات حرف براي گفتن دارد. لبخند شما به ديگران نشان مي دهد كه شما پذيراي آنها هستيد و آماده ايد تا همه چيز را سر و سامان بدهيد و در آخر يادتان باشد خطوط چروك شما وقتي كه حاصل لبخند زدن باشد شكل بهتري دارد تا اينكه حاصل اخم هاي شما باشد.