دکتر عبدالصمدی

smile is the beauty of soul

لومینیرز چیست و چه کاربردی دارد

در این مقاله توضیحاتی درباره لومینیرز می دهیم وکاربرد آن را در دندان پزشکی توضیح خواهیم داد و امیدواریم که مورد توجه شما قرار بگیرد .

 این روزها زیبایی ظاهری بسیار اهمیت دارد و یکی از مهم ترین این نکات زیبایی دندان می باشد که به علت مرور زمان و تغذیه نامناسب (مخصوصا نوشابه و قهوه) و رسیدگی نکردن ، دندان ها دچار تغییر رنگ و خرابی می شوند که باعث بد جلوه دادن و نا زیبا بودن دندان ها می شود و حتی بعضی از افراد در مواقعی از خنده کردن جلو گیری می کنند ، یکی از راه حل های این مشکل به کار گیری از روکش دندان است که یکی از بهترین روش ها لومینیرز است که زیبایی بخصوصی به دندان ها می دهد .

سازنده لومینیرز کیست ؟

 آقای دن مارت کا در ایالت کالیفرنیا زندگی می کند خالق ونیر دندانی با برند لومینیرز می باشد

لومینیرز چیست ؟

لومینیرز یک نوع لمینت به ضخامت کم است که از جنس نوع خاصی از پرسلین که محصول این شرکت دارای  سابقه ای روشن در درمان های زیبایی درسراسر دنیا را دارد. این سرامیک نه تنها جهت ساخت لومینیرز مورد استفاده قرار می گیرد بلکه از آن جهت ساخت رسنوریشن های  PFM ,و سایر درمان های پروتز ثابت می توان بهره برد .
پوسته سرامیکی لومینیرزبه ضرافت و نازکی یک لنز چشم است ولی به مستحکمی یک دندان سالم طبیعی می باشد ، براحتی که می توان بدون تراش دادن کار خاصی لومینیرز را روی دندان جای گذاری کرد و از زیبایی بوجود آمده لذت برد .

نصب لومینیرز به چه صورت است ؟

  • نصب یا چسباندن لومینیرز فقط به 2 جلسه زمان نیاز دارد .
  • در جلسه اول دکتر دندان پزشک دندان های شما را اندازه و قالب گیری می کند .
  • در جلسه بعد چسباندن این لومینیرز به دندان ها با مواد مخصوص شروع می شود .
  • در این جلسه نیاز به پر کردن یا کشیدن و کار دیگری نیست فقط در موارد محدودی دندان به تراش
  • سطحی دارد و این روش زیبایی دندان بدون درد و خون ریزی انجام می شود .

لومینیرز برای چه کسانی مناسب است ؟

این نصب لومینیرز می توان گفت برای تمام افراد پیشنهاد می شود ، از قبیل کسانی که ، بد رنگ شدن ، سفید کردن دندان ها ، ترمیم لب پریدگی دندان ، در هم ریختگی خفیف دندان ، بازسازی شکل دندان ، ترمیم بازسازی های قدیمی دندان و داشتن لبخندی زیبا و جذاب .

طول عمر و استحکام لومینیرز چقدراست ؟

از لحاظ طول عمر باید گفت با توجه به آزمایش هایی که شده است می توان از لومینیرز تا حداقل 20 سال استفاده کرد .ولی تا 5 سال شرکت سازنده گارانتی بین المللی می دهد .
در این روش زیبایی به هر دلیل اگر تمایل به ادامه استفاده از لومینیرز را نداشتید می توانید بعد از چند سال به راحتی با مراجعه به دندان پزشک لومینیرز خود را بردارید و دندان های شما بدون هیچ تغییری به صورت قبل از نصب می باشد .

مزایا های استفاده از لومینیرز

در این زیبایی می توان به راحتی از انواع غذا ها استفاده کرد و به راحتی مسواک زد .
دندان های یک دست ، مرتب و لبخند زیبایی بدست می آید .
این روش بدون درد انجام می شود .
براحتی قابل جدا سازی می باشد .
از متریال درجه یک و اصل استفاده می شود .
نسبت به باقی روش های زیبایی این روش برای اجرا شدن به زمان کمتری نیاز دارد ، درد و خون ریزی ندارد .

معایب استفاده از لومینیرز

می شود گفت یکی از مهمترین از معایب از روش زیبایی دندان قیمت بالا تر لومینیرز نسبت به باقی روش ها است ، ولی شاید بابت زمان بر نبودن و نصب بدون درد و خون ریزی ارزش این هزینه بیشتر را نسبت به باقی روش های زیبایی دندان را داشته باشد .
در این روش لثه برجسته می شود و بر اثر این برجستگی لثه ، احتمال آسیب رسیدن به لثه زیاد می باشد .