دکتر عبدالصمدی

smile is the beauty of soul

سيستم لمينت های بدون تراش

سیستم لمینت های بدون تراش (NON PREP LAMINATES& LUMINEERS)
این روش طراحی لبخند با توجه به شرایط خاص مراجعه كننده و نظر دندان پزشك برای كسانی كه امكان انجام این نوع طراحی لبخند را داشته باشند قابل اجراء می باشد. در این روش نیازی به تراش دندان وجود ندارد و یا بسیار كم انجام می شود. همچنین در این حالت نیازی به استفاده از داروهای بی حسی موضعی نیست. به این ترتیب روكش لومینیرز به نحوی طراحی می شود كه بتواند نتایج زیبایی مناسب را با استفاده از یك فرآیند درمانی ساده و بدون درد در اختیار افراد متقاضی قرار دهد.
امروزه نام لومینیرز به عنوان یك برند تجاری و منحصر به فرد مطرح می باشد و انجام این روش به طرق مختلف و با توجه به متریال استفاده شده ممكن است الزاماً لومینیرز نامیده نشود و به عنوان ونیرهای سرامیكی فوق نازك و كم تراش دندان نیز می توان از آن نام برد كه امروزه در جدیدترین متدها به عنوان نام كلی كانتكت لنز از آنها یاد می شود، چرا كه كلمه لومینیرز در انحصار كمپانی آمریكا دن مت آمریكا می باشد. در حقیقت چون کمپانی آمریکا دن مت آمریکا اولین كمپانی سازنده این گونه لمینت های بدون تراش بود، امروزه به اشتباه به تمامی لمینت های سرامیكی بدون تراش عنوان لومینیرز اطلاق می شود، در حالیكه هم اكنون كمپانی های بسیار زیاد دیگری هم هستند كه امكان ساخت لمینت سرامیكی بدون تراش یا همان لومینیرز را دارند. از جمله كمپانی كی لاین آلمان كه در ساخت اینگونه لمینت ها بسیار متبحّر است. لازم به ذكر است كه این لمینت ها بسیار نازك بوده و در عین حال حداكثر زیبایی و مقاومت را دارا می باشند.

لومینیرز ( LUMINEERS )

همانطور كه در مورد انواع لمینت های سرامیكی توضیح دادم، لومینیرز یكی از جدیدترین نسل لمینت سرامیكی است كه در استفاده از آن اصلاً نیازی به تراش سطح دندان یا ساییدن یا اصلاح دندان برای قرار دادن آن بر روی دندان وجود ندارد.
لومینیرز یك پوسته سرامیكی بسیار نازك به اندازه یك لنز چشم است. ضخامت لومینیرز به اندازه ای نازك است كه نور از آن به راحتی عبور می كند. شاید به خاطر همین است كه غالباً به لومینیرز لنز دندان می گویند.
لومینیرز بر خلاف داشتن پوسته نازك، دارای مقاومت و استحكام و دوام بسیار بالایی است و چون روی بافت مینای دندان با مواد مخصوص چسبانده می شود با مینای دندان، باند فوق العاده محكمی به وجود می آورد.
البته دقت داشته باشید كه لومینیرز تنها یك لمینت سرامیكی نازك نیست! و جنس ساختار آن با دیگر لمینت های سرامیكی كاملاً مجزا و متفاوت است كه من در ادامة كتاب به آن خواهم پرداخت. لومینرزها در طی 2 جلسه روی دندان شما باندمی شوند. در حقیقت لومینیرز به طور سفارشی برای دندان شما ساخته می شود.